Står sammen om skolepolitikken

SL-ledelsen hilste på medlemmer av Utdanningskomiteen. Skolenes landsforbund (SL) følger Ap-landsmøtet tett. Torsdag hilste SL-ledelsen på stortingsrepresentantene Marianne Aasen og Martin Henriksen i Folkets…

17. april 2015

SL-ledelsen hilste på medlemmer av Utdanningskomiteen.

Hyggelig møte under Ap-landsmøtet. Fra venstre: Martin Henriksen, Terje Moen, Anne Finborud og Marianne Aasen. (Foto: Sandra Skillingsås, Ap/SL)

Skolenes landsforbund (SL) følger Ap-landsmøtet tett. Torsdag hilste SL-ledelsen på stortingsrepresentantene Marianne Aasen og Martin Henriksen i Folkets Hus. Begge sitter i Kirke,- utdannings- og forskningskomiteen.

Det er kjent at Ap og SL står sammen i mye av skolepolitikken.

– Arbeiderpartiets holdninger i blant annet arbeidslivspolitikk, faglige rettigheter og konkurranseutsetting samsvarer i stor grad med våre vurderinger. Dette gjelder spesielt kampen mot private skoler, sier nestleder Terje Moen.

– Også Arbeiderpartiets pedagogiske syn på opplæring og utdanning ser ut til å være veldig likt vårt, sier forbundsleder Anne Finborud.

Ap-landsmøtet behandler det mye omtalte «Kunnskapsdokumentet» lørdag.