Landsmøtet i 2021 avholdes i Sarpsborg

Landsstyret i Skolenes landsforbund har vedtatt at landsmøtet i 2021 skal avvikles i Sarpsborg i perioden 13.- til 16. april.

22. oktober 2019

SL Østfold, med fylkesleder Jeanine Norstad i spissen, "vant" kampen om å arrangere landsmøtet i 2021, i Sarpsborg. Her sammen med fylkesledene i Akershus og Buskerud, Øyvind Wiksaas (t.v.) og Paul Gep. De tre fylkene utgjør fra 1. januar 2020 SL Viken. (Foto: SL)

Det var to «søkerfylker» til å arrangere landsmøtet, Akershus og Østfold. Tatt i betraktning at Akershus, Østfold og Buskerud blir ett fylke (Viken) fra 1. januar 2020, handlet de to søknadene i realiteten om sted i Viken for avvikling av landsmøtet.

Valget falt på Østfold og Sarpsborg. Fylkesleder Jeanine Norstad mener landsstyret gjorde et klokt vedtak for å synliggjøre et stort og slagkraftig SL Viken.

– Det er likevel viktig for dagens SL Østfold å markere at fylkessammenslåingen ikke betyr en automatisk sentralisering av SL sitt arbeid. SL skal fortsatt ha en lokal forankring hvor grasrota i dagens Østfold fortsatt vil ha mulighet til å sette dagsorden, sier Norstad.

– Vi har en ambisjon om å vokse i vår region for å kunne styrke SL sin posisjon og slagkraft i skolepolitiske saker. En viktig faktor for å rekruttere flere medlemmer er at SL må være mer synlig. Et landsmøte kan gi SL et løft i vår region, fortsetter hun.

Jeanine Norstad opplyser at arbeidet med å arrangere landsmøtet i 2021 starter umiddelbart.

– Mye arbeid skal gjøres, og det må settes ned en arrangørkomité så raskt som mulig etter at SL Viken er etablert i begynnelsen av november. Jeg er overbevisst om at vi skal få til et flott landsmøte med en fin ramme rundt. Sarpsborg har alle forutsetninger for det, sier fylkeslederen.

Landsmøtet skal arrangeres på Quality Hotel Sarpsborg, som er et av Norges største konferansehotell. Hotellet ligger langs E6 med nærhet til offentlig kommunikasjon. Kommer du med bil, er det gratis parkering. En drosje fra/til togstasjonen tar om lag fem minutter.

Skolenes landsforbund på Facebook!