Avkrefter påstander om enighet

Skolenes landsforbund avkrefter påstander på Utdanningsforbundets hjemmeside om at forbundet har akseptert tilbudet fra KS.

18. september 2022

Forbundsleder Mette Johnsen Walker, 1. nestleder Jon Oddvar Holthe og 2. nestleder Bodil Gullseth på vei inn til Riksmekleren. (Foto: Skolenes landsforbund)

Utdanningsforbundet-leder Steffen Handal sa til egen hjemmeside søndag at han «registrerer at Skolenes landsforbund og Norsk Lektorlag har akseptert tilbudet fra KS». Saken ble rettet da dette ikke medfører riktighet.

– Skolenes landsforbund er fortsatt i en prosess, sier forbundsleder Mette Johnsen Walker.

Skolenes landsforbund varslet fredag opptrapping av streiken fra skoledagens begynnelse 23. september. Da vil 92 medlemmer være i streik. Forbundet har vært i streik siden 8. juni.

Relevante saker
SL-podden: Hvorfor er Skolenes landsforbund i streik?
SL: Samleside om streiken
SL: – Urent trav i en pågående lønnskonflikt
SL: Markerte 100 dager i streik i Bergen
SL: Trapper opp streiken – nå i Trondheim og Steinkjer