Varsler opptrapping av streiken etter skolestart

Skolenes landsforbund vil vente til etter høstens skolestart med en opptrapping av streiken.

30. juli 2022

Bodil Gullseth, streikesjef og 2. nestleder i Skolenes landsforbund, sier en opptrapping av streiken skjer etter høstens skolestart. (Foto: SL)

Forbundsstyret diskuterte streiken og den videre strategien fredag 10. juni, og konkluderte med at det er mest hensiktsmessig å la skolenes starte opp før en opptrapping varsles.

– Før mer av vår strategi offentliggjøres, følger vi avtaleverket og varsler Riksmekleren, KS og de aktuelle arbeidsgiverne. Vi slår til hvor som helst, når som helst og med uant omfang – etter høstens skolestart, sier Bodil Gullseth, streikesjef og 2. nestleder i Skolenes landsforbund.

Skolenes landsforbund streiker fordi det ikke var mulig å få til et lønnsløft for alle medlemmene.

Tre medlemmer av Skolenes landsforbund, ved Olsvik barne- og ungdomsskole i Bergen, har streiket siden 8. juni.

(Publisert første gang 16. juni 2022)

Relevante lenker
SL: – Nok er nok! Noen måtte sette ned foten!
SL: – Høy prisvekst bekymrer våre medlemmer
SL: Skolenes landsforbund er i streik
FriFagbevegelse: Går ut i lærerstreik, som de eneste i landet
FriFagbevegelse: Bare tre lærere tas ut i streik. Her er forklaringen
NRK: Lærerstreiken er i gang – disse tre er de eneste som streiker
SL: 8 ting du kanskje lurer på før 8. juni
SL: Har vi riktige opplysninger om deg?