God sommer, kjære Skole-Norge!

Skolenes landsforbund håper hele Skole-Norge får en flott sommer, med finvær og full avkobling.

2. juli 2022

Forbundsleder Mette Johnsen Walker ønsker på vegne av Skolenes landsforbund alle medlemmer en god sommer! (Foto: SL/Pixabay)

– Også dette skoleåret har vært spesielt. Pandemien roet seg ikke før etter vinterferien. Ansatte i barnehager og skoler har lagt ned en fantastisk innsats. Ja, nå er sommeren her! Enten du jobber i barnehage eller skole, eller er student, så er ferien ikke langt unna. Alle fortjener virkelig en pust i bakken, sier forbundsleder Mette Johnsen Walker.

Sommeren er normalt en stille tid for skolen, og det er mye som skal klargjøres til neste skoleår.

– Denne sommeren er litt spesiell for oss i Skolenes landsforbund, fordi vi er i streik. Vi vet foreløpig lite om hva høsten bringer, men planlegger en opptrapping av streiken etter skolestart – dersom KS ikke kommer oss i møte før den tid.

– En ting vi vil at dere skal vite, er at vi er utrolig stolte av alle våre medlemmer som står sammen med oss i denne viktige kampen. Vi kjenner oss trygge på at det er nettopp deres stemme som bærer oss gjennom dette, fortsetter Johnsen Walker.

Forbundslederen har en klar oppfordring til alle ansatte i Skole-Norge: Bruk ferien til å lade batteriene!

– Da begynner du høsten med fornyet energi, og ekstra motivasjon til å gjøre det ansatte i undervisnings- og opplæringssektoren elsker å gjøre på jobben, nemlig å møte de flotte ungene i barnehagen og de supre elevene i skolen. Ja, så må vi ikke glemme viktigheten av det å utvikle gode team, treffe gode kolleger, drive med fag, løse utfordringer og masse annet.

– Men først! Nyt ferien, gode kamerater! Enten den er best alene eller med mange rundt deg.

Relevante lenker
SL: Varsler opptrapping av streiken etter skolestart
SL: – Nok er nok! Noen måtte sette ned foten!
SL: – Høy prisvekst bekymrer våre medlemmer
SL: Skolenes landsforbund er i streik