Trond Giske vil ha lærerne tilbake til staten

– Jeg vil foreslå tilbakeføring av forhandlingsansvaret for lærerne til staten for landsmøtet i Ap, sa Trond Giske på en konferanse i Skolenes landsforbund…

18. mars 2016

Trond Giske besøkte en konferanse for Skolenes landsforbund på Hell i Nord-Trøndelag torsdag. (Foto: SL)– Jeg vil foreslå tilbakeføring av forhandlingsansvaret for lærerne til staten for landsmøtet i Ap, sa Trond Giske på en konferanse i Skolenes landsforbund på Hell.

– Selvfølgelig er det mulig for Stortinget å vedta at forhandlingsansvaret for lærerne tilbakeføres til staten. Dette er en av mine kampsaker, sa Trond Giske da han torsdag snakket til SL-lærere som var samlet fra Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag og Møre og Romsdal.

Giske vil også legge ned Utdanningsdirektoratet, skriver frifagbevegelse.no (I skolen).

Begge sakene er blant hjertesakene til Skolenes landsforbund.

Relevante lenker:
SL: Fjern forhandlingsansvaret fra KS og legg ned Utdanningsdirektoratet