– Skolenes landsforbund samler hele laget rundt eleven

Fylkesleder i SL Vestland, Bjørnar Mortensen Vik, er sikker på at Skolenes landsforbund bidrar til å skape en bedre skole for elever og ansatte. Vil du være med på det? Meld deg inn i dag!

14. mai 2023

Bjørnar Mortensen Vik, fylkesleder i Skolenes landsforbund Vestland, tror SL er det beste alternativet for å skape en bedre skole både for store og små. (Foto: SL)

Som medlem i Skolenes landsforbund (SL) er du samtidig en del av LO, og denne våren har virkelig vist fordelene ved å være en del av LO-laget.

Først gjennom streiken til frontfaget, der LO fikk gjennomslag for en god ramme og et sårt tiltrengt løft til de lavtlønnede i industrien og det private. I tillegg kom kommuneoppgjøret i havn med en ramme på 5,4 prosent.

Det sikrer alle ansatte med hele stillinger et lønnstillegg på minst 26.300 kroner i året.

Bjørnar Mortensen Vik er fylkesleder i Skolenes landsforbund Vestland. Han er tydelig på at nettopp forbundets tyngde, med det store antallet medlemmer i ryggen, er viktig for hans tro på SL som fagforbund.

– Jeg er med i SL på grunn av den kollektive gjennomslagskraften som en million LO-medlemmer har når vi står sammen, forteller Mortensen Vik.

Han er klar på at utfallet av vårens forhandlinger har understreket nettopp dette.

– Det er ting som LO får til fordi de er større og sterkere, og når vi står sammen får vi gjennomslag.

I tillegg til den organisatoriske styrken ved LO-systemet, er Mortensen Vik også opptatt av hva SL gjør for elevenes og lærernes hverdag. Han tror SL er det beste alternativet for å skape en bedre skole både for store og små.

– Jeg er med i Skolenes landsforbund fordi de er den organisasjonen som samler hele laget rundt elevene i skolen, og jeg tror at når vi jobber sammen så kan vi skape en bedre skole for både de ansatte og for elevene på skolen, avslutter SL Vestland-lederen.

Vil du være med å skape en bedre skole for elever og ansatte? Vil du benytte deg av slagkraften det har å stå sammen med en million andre LO-medlemmer? Bli med i Skolenes landsforbund i dag!

Meld deg inn her!

Medlemsfordelene ser du her!

Er du nysgjerrig på å vite mer, men ikke helt klar for å melde deg inn? Bli bedre kjent med oss i vårt nyhetsbrev her