Bli med i Skolenes landsforbund

Denne våren har vist styrken i å være med i et LO-forbund. Og visste du at det er et eget lærerforbund i LO? Bli med i Skolenes landsforbund og bli en del av det sterkeste laget

10. mai 2023

– Det som er bra med Skolenes landsforbund, er at de har LO i ryggen, sier Marit Aarseth (30) som er lærer på Kuben videregående skole i Oslo. (Foto: SL)

Igjen leverte LO varene. I februar vedtok LO enstemmig at de i vårens lønnsoppgjør skulle gi lærere og andre kommunalt ansatte et bedre lønnsoppgjør enn i privat sektor. En streik måtte til for å få til et godt nok oppgjør i privat sektor, og deretter innfridde LO kravene for lærerne.

– For meg er det viktig å være fagorganisert. Det er viktig for læreryrkets framtid at noen står på barrikadene og kjemper vår sak. Det som er bra med Skolenes landsforbund, er at de har LO i ryggen. Det betyr stor gjennomslagskraft på vegne av medlemmene, sier Marit Aarseth (30) som er lærer på Kuben videregående skole i Oslo.

Nylig kom kommuneoppgjøret i havn med en ramme på 5,4 prosent.

– 35 prosent av våre medlemmer sier de er har en usikker økonomisk situasjon. Derfor var det viktig å få til et godt økonomisk lønnsoppgjør. Målrettet og godt samarbeid i LO-familien har sørget for et godt resultat for lærere. Resultatet bidrar til en solid lønnsøkning for hele laget, sier forbundsleder Mette Johnsen Walker.

Nå kan også du bli medlem i Skolenes landsforbund og bli en del av LO-laget, laget som får gjennomslag i lønnsforhandlinger.

Meld deg inn her!

Medlemsfordelene ser du her!

Er du nysgjerrig på å vite mer, men ikke helt klar for å melde deg inn? Bli bedre kjent med oss i vårt nyhetsbrev her