Skolenes landsforbund har det beste studenttilbudet

Denne våren har vist styrken i å være med i et LO-forbund. Og visste du at det er et eget lærerforbund i LO? Bli med i Skolenes landsforbund og bli en del av det sterkeste laget. Vi har også det beste tilbudet for deg som er student.

3. mai 2023

Kafia Hashi Mohamud studerer til å bli lektor. Hun ble med i Skolenes landsforbund fordi hun ønsket å bli med i et LO-forbund, og fordi de har det beste studentmedlemskapet. (Foto: SL)

Privat sektor måtte ty til streikevåpenet for å få til et godt lønnsoppgjør i privat sektor. Dette banet veien for et historisk godt oppgjør for lærere og andre kommunalt ansatte.

Nylig kom kommuneoppgjøret i havn med en ramme på 5,4 prosent.

– Målrettet og godt samarbeid har sørget for et godt resultat for lærere. Resultatet bidrar til reallønnsvekst for hele laget, sier forbundsleder Mette Johnsen Walker.

Nå kan også du bli medlem i Skolenes landsforbund og bli en del av LO-laget, laget som får gjennomslag i lønnsforhandlinger.

– Jeg ble med i Skolenes landsforbund fordi jeg ønsket å bli med i et LO-forbund og fordi de har det beste studentmedlemskapet. Dette passet meg best siden jeg studerer til å bli lektor, sier Kafia Hashi Mohamud som også arbeider på Hersleb Videregående skole i Oslo.

Bli med i Skolenes landsforbund du også!

Les mer og meld deg inn her

Er du nysgjerrig på å vite mer, men ikke helt klar for å melde deg inn? Bli bedre kjent med oss i vårt nyhetsbrev her