Ny uføre- og ulykkesforsikring!

Gruppeforsikringen (uføre- og ulykkesforsikring) er en av fordelene du kan få som medlem av Skolenes landsforbund.   – Fordi vi er mange, får vi…

4. januar 2017

20160930_foriskring

– Fordi vi er mange, får vi til bedre avtaler enn hva du ville gjort alene. Denne forsikringen er spesielt tilpasset våre medlemmer og er et sikkerhetsnett i tillegg til ordninger du har gjennom det offentlige, arbeidsforhold og tariffavtaler, sier nestleder Gunnvor Sen.

Forsikringen består blant annet av:

• Uføreerstatning
  • Forskudd på uføreerstatningen starter etter ett års sykemelding
  • Ulykkesforsikringen i fritiden for medlemmet og medlemmets ektefelle/samboer. For barn under 20 år gjelder den i hele døgnet

En av de store fordelene med gruppeforsikringen vår, er at du slipper å levere egenerklæring om helse hvis du blir med nå. Ombestemmer du deg senere og vil være med på forsikringen, må du levere egenerklæring om helse.

Prisen er 245 kroner per måned i 2017. Du får tilsendt egen faktura for denne forsikringen i slutten av måneden.

Alle forsikringssummene er fritatt fra inntektsskatt og kommer i tillegg til eventuelle andre forsikringer du får utbetalt.

Forsikringen leveres av SpareBank 1.

PS! Medlemmer av Skolenes landsforbund har tre forsikringer inkludert i medlemskapet: LOfavør Kollektiv hjemforsikring, LOfavør Topp reiseforsikring og HELP advokatforsikring.

Relevante lenker:
SL: Enda bedre innboforsikring
SL: Ny og bedre reiseforsikring
SL: Topp reiseforsikring får topp karakter!