Topp reiseforsikring får topp karakter!

Har gjennomgående gode dekninger, og er blant de beste på varighet (70 dager), ifølge stor test av reiseforsikringer.   Som medlem i Skolenes landsforbund…

13. juni 2016

Sommerferien nærmer seg raskt, og reiseforsikring bør være like naturlig i kofferten som penger, pass og piller. (Foto: Pixabay)

Som medlem i Skolenes landsforbund får du utvidet din reiseforsikring fra 1. juli 2016, til Topp reiseforsikring. Dette er en av markedets beste forsikringer.

Forsikringen vil nå også gjelde reiser til og fra jobb og skole, i tillegg til ferie- og fritidsreiser i hele verden, og forsikringssummene er høyere.

– Forsikringen gjelder deg, ektefelle/samboer og barn under 20 år, uansett om familien reiser sammen, eller hver for seg. Barnebarn og oldebarn under 20 år er også omfattet, hvis de reiser sammen med deg, sier SL-nestleder Gunnvor Sen.

– Utvidelsen av reiseforsikringen, for alle medlemmer unntatt studenter, skjer automatisk – de trenger altså ikke gjøre noe. For studentmedlemmene blir det dessverre ingen endringer i denne omgang, og de må eventuelt ordne Topp reiseforsikring selv, fortsetter hun.

Topp reiseforsikring scorer høyt, ifølge Norsk Familieøkonomi som har testet reiseforsikringer for sommeren 2016:

«SpareBank 1 har gjennomgående gode dekninger, og er blant de beste på varighet (70 dager). I tillegg har de gode dekninger på sportsutstyr, og er helt i toppen på død/invaliditet barn. Både på reisegods og avbestilling dekkes 400 000 kroner, noe som burde være tilstrekkelig for de aller fleste,» skriver Norsk Familieøkonomi på sin hjemmeside.

Både ordinære medlemmer og pensjonistmedlemmer finner sitt digitale reiseforsikringskort under «Mine fordeler» i LOfavør-appen.

Pixabay-bildet er frigjort under denne lisensen