Meld deg på Kommunalkonferansen!

Kommunalkonferansen 2021 avvikles 16. juni og byr på et variert og spennende program som etterstreber å gi deg argumentene og kunnskapen du trenger frem mot årets stortingsvalg. Se programmet og meld deg på i dag (det er gratis å delta).

27. april 2021

Deltar på Kommunal 2021: Påtroppende forbundsleder i Skolenes landsforbund, Mette Johnsen Walker, fylkesleder i Skolenes landsforbund Finnmark, Berit Hågensen, Ap-leder Jonas Gahr Støre og SV-leder Audun Lysbakken. (Foto: SL, Ap, SV)

LO Kommune ønsker å engasjere til økt deltakelse i valgkampen. Årets konferanse har derfor fått tittelen «Nytt flertall – et mer rettferdig Norge». Økende ulikhet og klasseskiller, et godt arbeidsliv for alle og tillitsreform er derfor blant temaene som vil stå høyt på dagsorden 16. juni.

Kommunalkonferansen 2021 sendes direkte fra Riksscenen 16. juni, kl. 10.00 – 15.00. Du kan følge konferansen på www.kommunal.no.

Programmet finner du her!

Meld deg på til årets digitale konferanse nå!

Programledere for årets digitale konferanse er radio- og fjernsynsjournalist Nina Stensrud Martin og journalist og forfatter Erik Aasheim.

Alle partilederne på Stortinget er invitert til valgkampdebatt og dueller.

Kjente samfunnsdebattanter som Shazia Majid, Linn Stalsberg og Marianne Marthinsen er også bekreftet til programmet.

Nils Brenna, kjent fra radioprogrammet «Sånn er du», er også bekreftet til årets program. Under overskriften «Sånn er dere» vil han fortelle hvordan deltakerne på årets kommunalkonferanse skiller seg fra resten av Norges befolkning. PS! Påtroppende forbundsleder i Skolenes landsforbund, Mette Johnsen Walker, er samtalepartner under denne seansen.

Johnsen Walker deltar også under samtalen «Hvordan engasjere i valgkampen».

Berit Hågensen, fylkesleder i Skolenes landsforbund Finnmark, samtaler om tillitsreform sammen med Fagforbundets leder Mette Nord og Roger Heimli, 2. nestleder i LO.

Til det kunstneriske programmet kommer rapper og fersk spellemannsprisvinner Musti, Trine Rein, Gammalgrass, folkedanseren Vilde Westeng og hardingfelespiller Birgit Haukås. I tillegg skal slampoet og forfatter Guro Sibeko levere hardtslående poesi.

Meld deg på til årets digitale konferanse nå!

Kommunalkonferansen arrangeres av LO Kommune (Fagforbundet, Fellesorganisasjonen (FO), EL og IT Forbundet, Creo – forbundet for kunst og kultur, Skolenes landsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund)

Arrangementet har egen Facebook-side, der du blant annet kan fortelle at du deltar!

Relevante lenker
SL: Johnsen Walker ny forbundsleder i SL