– Bra forhandlingsresultat i Oslo kommune

Forhandlingene ble avsluttet kl. 15.30, fredag 28. april, og det ble oppnådd et godt resultat for SLs medlemmer, opplyser Ulrich Vollmerhaus.   Det ble…

28. april 2017

Ulrich Vollmerhaus, hovedtillitsvalgt i Oslo fylkeslag av Skolenes landsforbund. (Foto: SL)

Det ble avtalt et tillegg på lønnstabellen tilsvarende 2,15 % og minst 9.000 kroner, ifølge Ulrich Vollmerhaus, hovedtillitsvalgt i Oslo fylkeslag av Skolenes landsforbund.

– Dessuten er det verdt å nevne at det ikke ble avtalt noen pott til lokale forhandlinger. For KAH, dvs. LOs forhandlingssammenslutning på Oslo kommunes tariffområde, har det vært viktig at hele ramma som var til disposisjon, ble fordelt sentralt, sier Vollmerhaus som har deltatt i KAHs forhandlingsutvalg.

I tillegg til Kommuneansattes hovedsammenslutning (KAH), aksepterte Unio og YS forhandlingsresultatet mens Akademikerne brøt.

Relevante lenker:

SL: Tror på forhandlingsløsning
SL: Enighet på rekordtid for kommuneansatte