Oppgjøret for FUS-barnehager i havn

Lønnsoppgjøret i FUS-barnehagene er på linje med oppgjøret for PBL-barnehagene, med generelle tillegg på minimum 18.000 kroner.

17. september 2024

Det er enighet i lønnsoppgjøret for FUS-barnehager. (Illustrasjonsfoto: Getty Images)

Fagforbundet forhandlet sammen med Utdanningsforbundet og Delta, og en samlet arbeidstakerside kom i mål etter en lang dags forhandlinger.

I tillegg til å sikre økt kjøpekraft, kom partene til enighet om å innføre fellesordningen for AFP fra 1. mars 2024.

Fagforbundets forhandlingsleder, Magnus Langstrand, sier til eget nettsted at de er fornøyde med å ha sikret de ansatte i FUS-barnehagene et lønnsoppgjør på linje med PBL-barnehagene og kommuneoppgjøret.

FUS er en privat barnehagekjede med om lag 180 barnehager i hele Norge. FUS-barnehagene eies og driftes av Trygge Barnehager.

Les mer og se protokoll her (fagforbundet.no)