– Kan jeg søke jobb når jeg er gravid?

27. mai 2016

Også gravide lærere sender inn spørsmål om hvilke rettigheter som gjelder i forbindelse med svangerskapet. (Foto: Pixabay/Illustrasjon)

«Spør SL» er en populær spalte i medlemsbladet «I skolen». Spørsmålene – og svarene – er nå samlet på vår nettside. Spør Gunnvor, da vel – du også!

– Når bør jeg fortelle arbeidsgiver at jeg er gravid, og er det greit å søke nye jobber når jeg snart skal ut i permisjon? Hilsen snart mamma

Populær spalte

Spørsmål om arbeidstidsavtalen, ferie, forsikring, lønn, permisjon, sykemelding, tilsetting, undervisning og vikarbruk osv. strømmer inn til forbundskontoret. 2. nestleder Gunnvor Sen er den som svarer.

– Det er viktig at våre medlemmer og tillitsvalgte får svar på sine spørsmål. Mange av spørsmålene er relevante for andre, og da er det flott å kunne dele dem på nett også, sier Gunnvor Sen.

Lang fartstid

Gunnvor Sen, 2. nestleder i SL.
2. nestleder Gunnvor Sen

Gunnvor Sen har vært medlem av Skolenes landsforbund (SL) siden 1984, og kjenner læreres rettigheter svært godt. Hun holder også kurs for tillitsvalgte.

I 2005 ble Sen valgt til forbundssekretær, et verv hun hadde fram til september 2015. Da ble hun klappet inn som 2. nestleder av et enstemmig landsstyremøte.

Gunnvor Sen startet for øvrig sin lærerkarriere på Marikollen skole i Bergen i 1980. Hun har undervist i fagene engelsk, fransk og samfunnskunnskap.

Hun har også følgende eksamener fra universitetet, tatt etter hun begynte å jobbe i skolen: Organisasjon og ledelse, arbeidsrett og forvaltningskunnskap.

Send inn ditt spørsmål!

Har du spørsmål til Skolenes landsforbund (SL)? Send spørsmålet på e-post eller slå på tråden:

E-post: gunnvor.sen@skolenes.no

Spørsmålene – og svarene – er kategorisert under følgende temaer:

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]