Gunnvor Sen ny leder i SL Hordaland

15. mai 2018

Gunnvor Sen

– Jeg takker for tilliten og ser fram til å lede SL Hordaland den neste perioden, med forhåpentligvis ny medlemsrekord, sier den erfarne SL-eren – og bergenseren.

Gunnvor Sen har vært medlem av SL siden 1984. I perioden 2005 til 2015 var hun forbundssekretær, før hun i 2015 ble valgt til 2. nestleder – et verv hun hadde til landsmøtet på Hell i 2017. Da gikk hun av med pensjon, men Gunnvor Sen har fortsatt tittelen seniorrådgiver i SL.

Hun er en ettertraktet foredragsholder i arbeidslivsspørsmål og fortsatt ansvarlig for «ofte stilte spørsmål» i medlemsbladet «I skolen».

Et enstemmig årsmøte i Skolenes landsforbund Hordaland valgte Gunnvor Sen til ny fylkesleder mandag, etter Tomas Breidablik Reikvam. Sen tiltrer vervet 1. august 2018.

– Det skjer mye i skolesektoren og det er mange spennende oppgaver å ta fatt på, sier Gunnvor Sen.

Gunnvor Sen startet sin lærerkarriere på Marikollen skole i Bergen i 1980. Hun har undervist i fagene engelsk, fransk og samfunnskunnskap.

Hun har også følgende eksamener fra universitetet, tatt etter hun begynte å jobbe i skolen: Organisasjon og ledelse, arbeidsrett og forvaltningskunnskap. Totalt 390 studiepoeng.

• «Ofte stilte spørsmål», eller «Gunnvors spørrespalte», finner du her

Fakta: Gunnvor Sen

• Hovedtillitsvalgt i Bergen kommune: 1997-2005
  • Fylkesleder i SL Hordaland: 1999-2005
  • SLs landsstyre og SLs forbundsstyre: 2001-2005
  • Valgt til forbundssekretær i SL på landsmøtet i Kongsberg i 2005. Gjenvalgt i Bodø 2009 og i Haugesund 2013.
  • Valgt til 2. nestleder i SL av landsstyret, Sørmarka, september 2015.
  • Seniorrådgiver i SL fra høsten 2017.
  • Leder i SL Hordaland fra 1. august 2018.

Skolenes landsforbund på Facebook!