Gjenvalgt som fylkesleder i Buskerud

Thor Backe fikk fornyet tillit, og lover et aktivt fylkeslag med fokus på kursing av tillitsvalgte og verving.   SL Buskerud gjennomførte representantskapsmøte mandag…

9. mars 2016

Thor Backe fortsetter som leder i SL Buskerud. Til daglig jobber SL-veteranen på Arbeidsinstituttet i Modum, på Åmot. (Foto: SL)

SL Buskerud gjennomførte representantskapsmøte mandag og tirsdag denne uken, på Sole Hotell i Noresund. Om lag 40 representanter deltok.

– Hvordan vil du oppsummere møtet, Thor Backe?

– Jeg føler at vi fikk til et godt program, med variert faglig innhold. Representantene har vært engasjerte, og jeg sitter igjen med gode tilbakemeldinger på at møtet har vært interessant. Nå er det bare å se fremover, og ha fokus på kursing av tillitsvalgte og ikke minst verving, sier Backe.

– Må tenke på medlemmene

Representantskapsmøtet åpnet med et kulturelt innslag, der læreren fikk sitt pass påskrevet av «Dr. Gunnar Pensum». Ja, også de mange «trykkleifene» i programmet ble omtalt, også i positiv forstand.

Mer alvor ble det da Sparebank 1 presenterte LO favør og de ulike forsikringsordningene, både i og utenfor medlemskapet. (Artikkelen fortsetter under bildet).

SL Buskerud gjennomførte representantskapsmøte mandag og tirsdag denne uken, på Sole Hotell i Noresund. (Foto: SL)

Rådmann i Ringerike kommune, Tore Isaksen, presenterte deretter sitt syn på den pågående kommune- og regionsreformen i Buskerud.

– Det var interessant å høre om prosessen og tankene bak en kommunereform, som pågår for fullt også i fylket vårt. Her må SL være klar som organisasjon i større enheter, for på beste måte å ivareta medlemmenes behov etter en eventuell sammenslåing. Som fylkesleder vil jeg ha særlig fokus på å forberede meg til det som ligger i en slik reform, sier Thor Backe.

– Andre viktige utfordringer for SL Buskerud?

– Våren er like rundt hjørnet, og alle tillitsvalgte skal forberedes i forhold til høstens skolestart der verving har en sentral plass. Og vi håper selvfølgelig på medlemsøkning, sier Thor Backe som ble gjenvalgt som fylkesleder og hovedtillitsvalgt i fylket. Backe sitter også i forbundsstyret og i landsstyret.

Tariffoppgjøret

Representantskapsmøtet fikk også besøk fra forbundskontoret. SLs 2. nestleder, Gunnvor Sen, orienterte om tariffoppgjøret og arbeidstidsavtalen. Hun tok også for seg forsikringsordningene.

Kontorleder Ståle Skjønhaug sørget for en grundig innføring i det nye medlemssystemet, og hvilke muligheter – og oppgaver – som ligger der for de tillitsvalgte.

Også SLs kommunikasjonsstrategi ble presentert, og representantskapet ytret ønske om kurs i mediestrategi på et senere tidspunkt.

SL-nestleder Gunnvor Sen orienterte om tarifforhandlingene, arbeidstidsavtalen og forsikringsordningene. (Foto: SL)

Relevante lenker:
SL:
23-åring fikk fart på vervingen
SL: Pensjon – et helt sentralt krav
SL: – Må sikre SL styreplasser[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]