Flying start for ny fylkesleder

1. august begynte han som ny fylkesleder i SL Østfold. 25. august debatterer han skolepolitikk med Trond Giske.   Ap-nestleder Trond Giske har nylig…

21. august 2015

Trond Giske har invitert SLs nye fylkesleder i Østfold, Jon Oddvar Holthe, til bokbad i Moss. (Foto: Ap/Privat)

Ap-nestleder Trond Giske har nylig lansert boken «La læreren være lærer». Tirsdag 25. august inviterer politikeren til bokbad i Moss, på House of Foundation, fra klokken 18.00 til 19.30.

Dit skal også fylkeslederen i SL Østfold, Jon Oddvar Holthe.

– Det blir spennende og læringsrikt. Etter det jeg har forstått er boken kjempebra og veldig i tråd med hva Skolenes landsforbund står for. Jeg gleder meg til å være med på bokbadet, og det blir interessant å diskutere skolepolitikk med Giske, sier Holthe.

Han vil naturligvis bruke helgen til å sette seg inn i innholdet i boken, for å være best mulig forberedt.

– Jeg vil også bruke tid på å reklamere for arrangementet, og håper at så mange av SLs medlemmer tar seg tid til å komme. Det blir garantert interessant, og et viktig forum med tanke på valget som nærmer seg, sier Holthe som er yrkesfaglærer ved Borg videregående skole i Sarpsborg.

– I dybden på norsk skolepolitikk

Jon Oddvar Holthe skal diskutere skolepolitikk sammen med Trond Giske og Utdanningsforbundet.

«La læreren være lærer» har allerede skapt debatt.

Boka handler om hvordan vi skal få en skole der alle barn kan lykkes.

Trond Giske, Aps skolepolitiske talsmann samt leder i Stortingets utdanningskomité, fulgte sin gamle barneskole gjennom ett år for å lære mer om dagens skolevirkelighet. Her fant han svar på viktige spørsmål som:

• Hva skal barna våre lære?
  • Hvorfor lar vi noen barn tape?
  • Hvilke krav bør vi stille til foreldrene?
  • Finnes det sikker kunnskap om hva som virker?
  • Hvilke feil har reformivrige politikere gjort?

– Bli med og diskuter de mange nye forslagene og løsningene i boka. Her kan vi gå i dybden på norsk skolepolitikk, oppfordrer Trond Giske.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]