Digitalt medlemsmøte om lønnsoppgjøret

Har du innspill til vårens hovedoppgjør, eller lurer du på hva forbundet tenker om de kommende forhandlingene? Bli med på medlemsmøte, tirsdag 29. mars eller torsdag 31. mars.

28. mars 2022

Forbundsleder Mette Johnsen Walker inviterer til medlemsmøte om hovedoppgjøret. (Foto: SL)

Lønnsoppgjøret i 2022 er et hovedoppgjør, der både lønn og arbeidsbetingelser forhandles. Den offentlige debatten om oppgjøret er godt i gang. Frontagsmodellen debatteres, yrkesgrupper roper om å bli prioritert, og offentlig og privat sektor settes opp mot hverandre.

I tillegg bidrar blant annet pandemien og de høye strøm- og bensinprisene til å gjøre situasjonsbildet enda mer komplekst. Også krigen i Ukraina utfordrer «det økonomiske verdensbildet».

Forventningene til oppgjøret er store, og både lavtlønnede og yrkesgrupper med høyere utdanning – både i offentlig og privat sektor – roper «nå er det vår tur».

Det er ikke noen tvil. Vi står overfor et krevende hovedtariffoppgjør! La det ikke være noen tvil. Skolenes landsforbund er klar for å kjempe for alle våre medlemmer.

For at våre krav og prioriteringer skal samsvare med det «grasrota» mener, er det viktig for oss å få innspill fra både medlemmer, klubber, foreninger og fylkeslag.

Skolenes landsforbund inviterer derfor til medlemsmøte på Teams. For å at flest mulig skal ha mulighet til å delta, har vi satt av to dager.

Du kan dermed velge mellom å delta tirsdag 29. mars eller torsdag 31. mars, begge dager klokken 18.00.

Forbundsleder Mette Johnsen Walker vil orientere om hva forbundet tenker om hovedoppgjøret. Det blir selvfølgelig mulighet til å stille spørsmål og komme med innspill.

Tirsdag 29. mars kl. 18.00: Påmelding her

Torsdag 31. mars kl. 18.00: Påmelding her

Lenke til arrangementet vil sendes til de registrerte e-postadressene i forkant av møtet.

Relevante lenker
SL: – Krever realt lønnsløft for våre medlemmer