Det nye styret i SL Trøndelag

Skolenes landsforbund Trøndelag er formelt stiftet. Fylkeslagets første leder er Aud Hilde Aasen.   Som fylke oppsto Trøndelag ved sammenslåingen av Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag…

7. februar 2018

SL Trøndelag

Som fylke oppsto Trøndelag ved sammenslåingen av Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag 1. januar 2018.

Arbeidet med å slå sammen SL Sør-Trøndelag og SL Nord-Trøndelag har pågått i lang tid. 7. februar 2018 ble dette arbeidet sluttført, under stiftelsen av SL Trøndelag. Den historiske begivenheten skjedde under fylkeslagets første årsmøte i Stjørdal.

Aud Hilde Aasen fra Malvik skal lede SL Trøndelag de to neste årene. Hun kommer fra grunnskolen og har lang og god erfaring fra organisasjonsarbeid.

– Takk for innsatsen

– Gratulerer til hele det nyvalgte styret i SL Trøndelag. Vi gleder oss til å samarbeide med dere. Også takk for innsatsen til alle dere som gikk av ved valget. Dere har gjort et flott arbeid ved avvikling av de to fylkeslagene, sier Anne Finborud, forbundsleder i Skolenes landsforbund.

– Nå er det fram med lommetørkle. Jeg regner med det blir noen tårer, sa tidligere leder for SL Sør-Trøndelag, Rigmor Bjerche til frifagbevegelse.no, før representantskapsmøtet formelt vedtok å legge ned fylkeslaget i sør.

– Dette må bli bra

John Arve Forbord, tidligere fylkesleder i SL Nord-Trøndelag, skriver følgende i årsberetningen for 2017:

«Det har vært en interessant og arbeidsom periode med fokus på fylkessammenslåingen og sammenslåingen av fylkeslagene i Sør- og Nord-Trøndelag. Det nye fylkesstyret i SL i Trøndelag bør videreføre og utvikle vårt arbeid på verving av studenter og ordinære medlemmer, tette siget ut, ved å gi en bedre service til våre medlemmer i hele det store fylket vi har blitt en del av. To fylkeslag slår seg sammen og utvikler hverandres styrker til en sterk enhet, dette må bli bra.»

Styret i Skolenes landsforbund Trøndelag:

Aud Hilde Aasen (leder), Sveinung Gundersen (nestleder), Bjørn Jensen (sekretær), Kjell Gunnar Vassdal (kasserer), Kari Anita Hasfjord (medlem), Lill-Harriet Dahl (medlem), Kurt Ole Eide (medlem/studieleder), Rigmor Bjercke (varamedlem), Torgrim Woll (varamedlem), Robert Storholmen (hovedtillitsvalgt), Hans Wendelbo (landsstyret), Bjørn Sagmo (landsstyret).

Revisorer: Robert Øfsti og Dagfinn Sundet.

Skolenes landsforbund på Facebook!