Invitasjon til åpen fagdag for lærere

Tema: Kjønnsdelte utdanningsvalg i yrkesfagene. Fagdagen holdes på OsloMet, Kjeller, 23. oktober. Meld deg på!   I tilknytning til Yrkes-NM 2018 inviterer Yrkesfagenes år…

8. oktober 2018

I tilknytning til Yrkes-NM 2018 inviterer Yrkesfagenes år 2018 til åpen fagdag tirsdag 23. oktober for lærere.

Sammen med Skolenes landsforbund, Utdanningsforbundet og det nye kompetansesenteret for yrkesfag ved OsloMet setter WorldSkills Norway søkelys på hvordan vi må jobbe for å få til bedre kjønnsbalanse i yrkesfagene.

Fagdagen holdes i OsloMet sine lokaler på Kjeller utenfor Oslo (OsloMet, Campus Kjeller: Kunnskapsveien 55, 2007 Kjeller). Fagdagen er gratis – men reise og opphold må dekkes av den enkelte.

Påmeldingsfrist: 14. oktober 2018

Bruk anledningen til å legge inn et besøk på Yrkes-NM på X-Meeting Point, Hellerudsletta utenfor Oslo 24. oktober, så får du med deg masse inspirasjon hjem!

I dagene 23.- 25. oktober møtes 350 ungdommer for å konkurrere i 35 yrkesfag og Oslo og Akershus avholder sine utdanningsmesser som del av Yrkesfagenes år 2018.

Kunnskapsdepartementet har gitt WorldSkills Norway ansvaret for å gjennomføre Yrkesfagenes år 2018 i samarbeid med partene i arbeidslivet.

Relevante lenker
SL:
– Flere må få øynene opp for yrkesfag
SL: Derfor valgte LO-lederen yrkesfag
SL: La ungdommen selv ta valget

Skolenes landsforbund på Facebook!