Sender skoledebatt direkte på Facebook

23. august 2017

Temakveld.

Hva mener LO-leder Hans-Christian Gabrielsen og SL-leder Anne Finborud om fremtidens utdanning? Det kan du se direkte på SLs Facebook-side tirsdag kveld (29. august), fra klokken 18.00.

Skolenes landsforbund Østfold og LOs distriktskontor i Østfold arrangerer tirsdag 29. august temakveld om «Fremtidens utdanning». Arrangementet finner sted i Halden (Showrommet på NCE, rett over veien for Høgskolen i Østfold avd. Halden på Remmen).

Ikke alle har mulighet til å reise til Halden. Derfor sendes temakvelden direkte på Facebook-siden til Skolenes landsforbund.

I tillegg til innledninger fra LO-leder Hans-Christian Gabrielsen og forbundsleder Anne Finborud, blir det en skolepolitisk debatt mellom Fredrikstad-politiker Bjørnar Laabak (Frp) og Halden-politiker Arve Sigmundstad (Ap). Laabak er i dag statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Sigmundstad er i dag stortingskandidat, og spesialrådgiver i Parat.

PS! Under livesendingen på Facebook, er det mulig å stille deltakerne spørsmål – i kommentarfeltet.

Også Trond Henriksen, som har arbeidet innenfor det forebyggende i skoleverket i mange år, gjester temakvelden og vil snakke om «utfordringer og konsekvenser av frafall». Han er også debattleder.

PS! Det er opprettet et eget arrangement for temakvelden på Facebook. Der finner du mer info om arrangementet og kan se hvem som kommer.

Skolenes landsforbund på Facebook!

Relevante lenker:
SL: Debattmøte i Fredrikstad ble en suksess