SL viser vei i Yrkes-NM

Fagarbeider og SL-medlem Ellen Svensson reiste hjem fra Yrkes-NM i Bergen med to stolte lærlinger.   Ellen Svensson jobber som fagarbeider ved Krossen skole…

1. november 2016

Fagarbeider og SL-medlem Ellen Svensson sammen med «sølv»-lærlingene Caroline Albrecht og Marcus Solheim. (Foto: Privat/SL)

Ellen Svensson jobber som fagarbeider ved Krossen skole i Kristiansand. Hun fikk med seg to lærlinger til årets Yrkes-NM, som ble arrangert i Bergen fra 17.- til 20. oktober. Lærlingene Caroline Albrecht og Marcus Solheim tok hver sin velfortjente sølvmedalje i barne- og ungdomsarbeiderfaget etter god innsats i konkurranse med deltakere fra 13 fylker.

– Kandidatene våre gjorde en kjempeinnsats, og fikk en velfortjent sølvmedalje. Krossen skole er stolte av de dyktige lærlingene. Gratulerer med sølv, sier Ellen Svensson som selv var med til Bergen for å følge elevene sine.

Yrkes-NM arrangeres hvert andre år av WorldSkills Norway, en ideell organisasjon som arbeider for å høyne statusen, interessen og kvaliteten på norsk yrkesutdanning.

Bak organisasjonen står Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), Landsorganisasjonen i Norge (LO), Utdanningsdirektoratet, Kommunesektorens Interesseorganisasjon (KS) og en rekke landsforeninger, fagforbund, opplæringskontorer, skoler og fylkeskommuner.

Relevante lenker:
SL: – Skolekonkurranser øker lærelysten
SL: Vil ha slutt på at yrkesfag snakkes ned
SL: LO vil øke statusen til yrkesfagene