Klart for uravstemming

Uravstemmingen i tariffoppgjøret mellom LO Kommune og KS blir gjennomført elektronisk, og sendes ut onsdag 11. mai.  Frist for å avgi stemme er 23….

10. mai 2016

Leder i Skolenes landsforbund, Anne Finborud, lover å fortsette kampen for at lærernes stillingsvern blir ivaretatt.

Frist for å avgi stemme er 23. mai.

Også uravstemmingen i Oslo kommune gjøres elektronisk, og sendes ut til medlemmene 11. mai.

Forhandlingsutvalget i Skolenes landsforbund oppfordrer medlemmene til å stemme ja til oppgjøret i uravstemmingen.

– Vi mener profilen i oppgjøret i hovedsak er bra. Vi er spesielt fornøyde med at våre medlemmer i lærer- og adjunktkoden ikke ble lønnstapere nok en gang. Her fikk vi veldig god drahjelp fra resten av LO Kommune, sier forbundsleder Anne Finborud og fortsetter:

Uravstemming 2016 SL
KLIKK HER: Plakaten er nedlastbar

– Sammen klarte vi også å hindre at stillinger med krav om master havnet i kapittel 5, med den følge at de bare ville hatt lokale lønnsforhandlinger framover. Vi fikk også hindret at skolelederne automatisk skal være i kapittel 3, også det et kapittel med bare lokal forhandlingsrett.

Forhandlingsutvalget er i tillegg glade for at vi nå får en 16-års lønnsstige for alle i kapittel 4, med de forbedringer det gir for store grupper.

LO Kommune fikk også gjennomslag for at en ny stillingsgruppe for fagarbeidere skal innføres fra 01.08.2017.

– SL fikk gjennom vårt krav om at også yrkesfaglærere med 3-årig YFL-utdanning skal innplasseres som adjunkt, sier Anne Finborud.

Relevante lenker:
SL: I mål med KS!