Støtter TV-aksjonen med en krone per medlem

Skolenes landsforbund bevilger 8.000 kroner til TV-aksjonen 2023, som går til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.

18. oktober 2023

TV-aksjonen 2023. Skolenes landsforbund oppfordrer alle til å bli bøssebærere.
TV-aksjonen NRK Redd Barna går til å hjelpe barn rammet av krig og konflikt. Sammen kan vi gi over 100.000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred. (Foto: TV-aksjonen NRK)

I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 22. oktober.

TV-aksjonen NRK har vært arrangert hver høst siden i 1974 og regnes som verdens største dugnad.

Skolenes landsforbund har deltatt i denne dugnaden i mange år, og har pleid å gi rundt en krone per medlem.

Redd Barna har årets TV-aksjon. Pengene går blant annet til:

• å gi barn muligheten til å gå på skolen
  • å gjenforene barn med familien de har kommet bort fra
  • å støtte tidligere barnesoldater
  • trygge lekeområder der barn kan utfolde seg
  • hjelp til å håndtere vonde opplevelser
  • at barn som har flyktet til Norge, får en aktiv fritid

Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

Les mer om TV-aksjonen og bli bøssebærer

Forbundsleder Mette Johnsen Walker har en klar oppfordring:

– Støtt årets TV-aksjon og hjelp barn rammet av krig og konflikt. Skolenes landsforbund oppfordrer også alle som har anledning til å være bøssebærer. TV-aksjonen er årets viktigste søndagstur, sier hun.