Stor oppslutning om jubileumskonferansen

Neste år fyller Kommunalkonferansen 30 år. Nærmere hundre deltakere har allerede meldt seg på.

20. november 2023

Kommunalkonferansen runder 30 år i 2024. Skolenes landsforbund er medarrangør.
Kommunalkonferansen runder 30 år i 2024. Bildet er fra årets konferanse, i juni. (Foto: Skolenes landsforbund)

Det er en drøy måned siden påmeldingen åpnet, noe som ble forsiktig markedsført ettersom programmet ennå ikke var klart. Likevel har nærmere hundre personer allerede meldt seg på.

Leder for programkomiteen, Helene Harsvik Skeibrok, er ydmyk og overveldet.

– Jeg syns det er voldsomt. Det viser hvor stor tillit Kommunalkonferansen har. Folk vet at det blir bra. Jeg tror det er en synergieffekt av at vi har hatt så gode konferanser tidligere og at vi treffer godt på tema, fastslår hun.

Jubileumskonferansen avholdes 5.- og 6. juni 2024, på Quality Airport Hotel, Gardermoen.

Klikk her for påmelding til Kommunalkonferansen 2024

Programkomiteen for neste års konferanse er godt i gang med arbeidet. Tittelen er nå landet, og det er de store temaene også. Konferansen skal hete «Skjebnetid og framtidstro».

Tittelen er ment å gjenspeile tiden vi lever i og de overordnete temaene for konferansen:

• En tid preget av kriger og konflikter
  • Klima- og naturendringer
  • Økte klasseskiller og sosial uro
  • Utviklingen av kunstig har intelligens skutt fart

Alt dette skal opp som temaer under konferansen. Tanken er å se på hvilke veivalg som finnes, og hvilke konsekvenser disse gir. Samtidig er målet å gi kunnskap og skape engasjement og framtidstro.

Programkomiteen består av representanter fra alle forbundene i LO Kommune: Fagforbundet, Fellesorganisasjonen (FO), Skolenes landsforbund, Creo, EL og IT Forbundet og Norsk Sjøoffisersforbund.

Priser og påmelding

Deltakerne betaler for egen reise til konferansen, overnatting og dagpakker. Festmiddag og konferanseprogram er dekket av LO Kommune.

For oppdaterte priser, se: www.kommunal.no/praktisk-info

Programmet oppdateres fortløpende

Klikk her for påmelding til Kommunalkonferansen 2024