Søk om plass på Nobelinstituttets lærerkurs

Kurset avholdes fra mandag 14. mars til onsdag 16. mars, der tema er «Flyktningkrisen i politisk og humanitær kontekst».   Det Norske Nobelinstitutt har…

11. januar 2016

Det Norske Nobelinstitutt har gjennom en årrekke kunne tilby et fordypningskurs i aktuelle internasjonale spørsmål. (Foto: Vidariv/Wikipedia)

Det Norske Nobelinstitutt har gjennom en årrekke kunne tilby norske lærere og lektorer som underviser i samfunnsfag eller historie, et fordypningskurs i aktuelle internasjonale spørsmål.

Skolenes landsforbund disponerer to plasser.

Kortfattet søknad med navn, adresse, skole, skoleslag, og fag du underviser i, sendes gs@skolenes.no. Husk at du på forhånd må ha avklart at du får permisjon.

Søknadsfrist: Fredag 19. februar.

Gunnvor Sen, 2. nestleder i SL.

Kurset går over tre dager. Foredragsholderne er fremtredende eksperter på sine respektive fagområder, men undervisningen forutsetter ingen spesialkunnskaper hos deltakerne, understreker Gunnvor Sen, 2. nestleder i Skolenes landsforbund.

– Den primære målgruppen er lærere i grunnskolen og videregående skole som underviser i samfunnsfag, historie og lignende som er interessert i utenrikspolitikk og internasjonale spørsmål, sier Sen.

Skolenes landsforbund dekker reiseutgiftene og yter tilskudd til diett på 300 kroner under oppholdet. Kurset er ikke åpent for deltakere som har deltatt på kurset i løpet av de fem siste årene.

Nærmere informasjon om Nobelinstituttets lærerkurs: Kontakt Gunnvor Sen, telefon 452 42 384 eller send en e-post: gs@skolenes.no.

Bildet av Nobelinstituttet er frigjort under denne lisensen [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]