SL markerer seg 1. mai

Røros, Oslo, Meråker, Lillestrøm og Haugesund får besøk av Skolenes landsforbund 1. mai. Forbundsleder Anne Finborud er hovedtaler på Røros.   Årets 1. mai-slagord…

30. april 2018

Årets 1. mai-slagord er «Trygt arbeidsliv for alle».

Skolenes landsforbund oppfordrer sine medlemmer og tillitsvalgte til å slutte opp om lokale 1. mai-arrangement. 1. mai er arbeiderbevegelsens internasjonale kamp- og demonstrasjonsdag.

Tillitsvalgte i LO og arbeiderbevegelsens partier holder innledninger over hele landet. Skolenes landsforbund er til stede under arrangementene på Røros, Oslo, Meråker, Lillestrøm og Haugesund.

SL-ere i aksjon

Forbundsleder Anne Finborud er hovedtaler på Røros. Talen holdes på Sangerhuset, etter appeller fra Røros SV, Røros Ap og Røros AUF. Arrangementet begynner klokken 14.00.

Nestleder Terje Moen oppholder seg i Oslo 1. mai. Han holder innlegg for fylkeslaget i Oslo, under deres tradisjonelle 1. mai-arrangement i Folkets Hus (Spiseriet Møller) etter demonstrasjonstoget. Arrangementet begynner kl. 13.30, og Moen innleder rundt klokken 14.

Bodil Gullseth holder appell i Meråker 1. mai. Gullseth er lærer ved Meråker skole, men har for tiden permisjon for å arbeide som forbundssekretær Skolenes landsforbund. Gullseth holder appell klokken 11.00.

Forbundssekretær Mette Johnsen Walker gjester arrangementet til Skedsmo og Rælingen SV, på Lillestrøm Arbeidersamfunn. Hun skal holde appell klokken 10.

Forbundssekretær Geir Allan Stava holder appell på bautaen over Bernard Hansen i Haugesund kl. 11.30.

LO-lederen taler i Oslo

LO-leder Hans-Christian Gabrielsen er for øvrig hovedtaler på Youngstorget i Oslo (kl. 12.25). Talen hans sendes direkte på LOs hjemmeside, skriver LO.

Årets 1. mai-slagord er «Trygt arbeidsliv for alle».

Skolenes landsforbund på Facebook!