Sjekk ut denne nettsiden!

Mandag lanserte LO nettkampanjen «Kommuner som stiller opp», som er en del av organisasjonens valgkamp. Fram mot kommune- og fylkestingsvalget vil LO gi deg informasjon…

15. juni 2015

LOs nettkampanje "Kommuner som stiller opp".

Fram mot kommune- og fylkestingsvalget vil LO gi deg informasjon om hvilke oppgaver en kommune har og hvor de politiske skillelinjene går.

«I en god kommune tar politikerne ansvar for hele lokalsamfunnet. De spiller på lag med innbyggere, næringsliv og frivillige krefter for å bygge sterke fellesskap. Hensikten er å fortelle LO-organiserte om hva slags oppgaver en kommune har, hvor går de politiske skillelinjene og hvorfor er lokalvalgene viktige for LO-organiserte», ifølge LO.

Også skole og skolefritidsordning er et tema på nettsiden: «I en god kommune får lærerne bruke tidens sin til å undervise. Til å se hver enkelt elev. Ikke til å fylle ut skjemaer, eller teste seg selv og elevene. Gode kommuner gir lærerne tillit til å være den viktigste ressursen i skolen», står det å lese.

LOs nettkampanje "Kommuner som stiller opp".
LOs nettkampanje «Kommuner som stiller opp».
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]