Utsetter landsstyremøtet på Sørmarka

Skolenes landsforbund utsetter landsstyremøtet på Sørmarka. Forbundsstyret oppfordrer også fylkeslagene til å utsette planlagte møter og kurs.

12. mars 2020

Koronaviruset gjør at Skolenes landsfrobund utsetter kurs- og møtevirksomhet i første omgang fram til påske. Bildet viser Sørmarka konferansehotell. (Foto: SL)

Forbundsstyret i Skolenes landsforbund vedtok torsdag å utsette det planlagte landsstyremøtet på Sørmarka 25.- til 27. mars på grunn av koronavirus.

Forbundsstyret oppfordrer også alle fylkeslagene til å utsette eller avlyse sine møter og kurs.

Vedtaket i forbundsstyret gjelder i første omgang møte- og kursvirksomhet fram til påske, men tidsperioden kan bli ytterligere forlenget.

Kun nødvendige møter for å ivareta medlemmenes rettigheter vil bli vurdert.

Også trinn 2-kurs for tillitsvalgte i Oslo 20.- til 22. april er avlyst.

Skolenes landsforbund følger til enhver tid rådene fra Helsedirektorater og Folkehelseinstituttet, og råder alle tillitsvalgte til å gjøre det samme.

Dette skal du gjøre for å forebygge smitte

• Bruk papirlommetørkle foran nese og munn når man hoster eller nyser. Kast papiret og vask hendene grundig med såpe. God håndvask bør vare i 40-60 sekunder
  • Hvis du ikke har papirlommetørkle, bruk albuekroken når du hoster eller nyser
  • Bruk antibac eller annen hånddesinfeksjon