Nå kan du melde deg på Kommunalkonferansen

Kommunalkonferansen 2022 avvikles 13.- og 14. september. Konferansen skal se fremover, og har fått tittelen «Morgendagens kommuner». Se programmet og meld deg på!

26. juni 2022

Presentasjon av alle bidragsytere i programmet finner du her! (Foto: LO Kommune)

LO Kommune har gleden av å invitere deg til årets Kommunalkonferansn 2022. Etter to år med digitale sendinger, skal vi endelig møtes igjen til fysisk konferanse på Gardermoen, på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.

Tillitsvalgte, ansatte og medlemmer fra hele landet møtes til sosialt samvær og faglig påfyll. Fristen for å melde seg på er 25. august.

Programmet for årets konferanse ser du her

Gjennom de to dagene skal blant annet disse temaene opp: Psykisk helse blant unge, Kommune-Norges utfordringer og muligheter i årene fremover, barnehagedrift, lokalt trepartssamarbeid, fagbevegelsens rolle i det grønne skiftet og varsling i arbeidslivet.

Tradisjonen tro blir det partilederdebatt, der både statsminister Jonas Gahr Støre og en rekke andre partiledere er bekreftet til programmet. Du møter selvsagt også forbundslederne i LO Kommune, inkludert Mette Johnsen Walker i Skolenes landsforbund. Hun skal snakke om «fagbevegelsens rolle i det grønne skiftet» og er seminarleder for parallellseminar om «fremtidens skole – laget rundt eleven».

Paul Tellef Hødnebø, styremedlem i Skolenes landsforbund Rogaland og tidligere miljøterapeut, deltar i debatt om miljøterapeuter i skolen.

Meld deg på her!

I forbindelse med årets konferanse, er det opprettet en innsamlingsaksjon som vil gå uavkortet til Norsk Folkehjelps arbeid i Ukraina. Det er mulig å støtte Folkehjelpa via påmeldingsskjema, eller under selve konferansen. Dette er selvsagt helt valgfritt.

Kommunalkonferansen arrangeres av LO Kommune (Fagforbundet, Fellesorganisasjonen (FO), EL og IT Forbundet, Creo – forbundet for kunst og kultur, Skolenes landsforbund og Norsk Sjøoffisersforbund)