Mette Johnsen Walker innstilt som ny forbundsleder

– Jeg visste at jeg var aktuell, i hvert fall i ledelsen, og jeg er klar! sier en sprudlende Mette Johnsen Walker (57). John Oddvar Holthe og Bodil Gullseth er innstilt til nye nestledere.

29. mars 2021

Mette Johnsen Walker sammen med SL-medlem Kirsten A. G. Eira i forbindelse med kursing av tillitsvalgte i semtember 2019. (Foto: SL)

Mette Johnsen Walker er klar for toppvervet i Skolenes landsforbund. Det som gjenstår, er at landsmøtet 14. april slutter seg til innstillingen fra valgkomiteen, skriver FriFagbevegelse.

Johnsen Walker ble valgt som forbundssekretær på landsmøtet i 2017. Hun overtar som forbundsleder etter Anne Finborud 1. august 2021, hvis landsmøtet støtter innstillingen fra valgkomiteen.

Mette Johnsen Walker er født og oppvokst i Bergen. Hun er gift og har to voksne barn. Ektefellen bor i Bergen og hun pendler i dag mellom Oslo og Bergen.

Med seg i ledelsen får hun John Oddvar Holthe (48) som er innstilt av valgkomiteen i vervet som første nestleder etter Terje Moen. Valgkomiteen går inn for Bodil Gullseth (56) som andre nestleder og hovedkasserer.

Les hele saken hos FriFagbevegelse

Her kan du lese hele innstillingen fra valgkomiteen

John Oddvar Holthe (48) er innstilt av valgkomiteen i vervet som første nestleder. (Foto: SL)
Valgkomiteen går inn for Bodil Gullset (56) som andre nestleder og hovedkasserer. (Foto: SL)