Hjem » Medlemskap » Utmelding

utmelding

Vurderer du å melde deg ut av Skolens landsforbund?

Vi håper at du fortsatt vil være en del av SL-familien.
Ta gjerne kontakt med oss for en prat

Ta kontakt før utmelding

Det kan være mange ulike årsaker til hvorfor man velger å melde seg ut av et fagforbund. I Skolenes landsforbund opplever vi også at noen utmeldinger er på grunnlag av manglende informasjon eller misforståelser. Ta derfor gjerne kontakt med en av våre tillitsvalgte, enten lokalt eller sentralt, for en prat før eventuell utmelding.

Husk at forsikringer og andre medlemsfordeler opphører ved utmelding.

Hjelp oss å bli bedre

For å kunne ivareta våre medlemmer på best mulig måte jobber vi med kontinuerlig forbedring. Hvis du likevel skulle ønske å melde deg ut, så setter vi stor pris på om du vil oppgi årsaken til utmeldingen.

Ved utmelding

Vi ønsker gjerne å ha deg med på laget. Hvis du imidlertid ønsker å melde deg ut må dette gjøres skriftlig i henhold til forbundets vedtekter.

§ 7 H – Utmelding

Ved utmelding skal medlemmen sende skriftlie melding til forbundet. Forbundet gjev melding til lønnskasserar om stopp i lønnstrekk for kontingent og forsikringspremie. Utmeldinga gjeld frå utløpet av den påfølgande heile månad.

Utmeldinger håndteres av forbundskontoret og må sendes via vårt utmeldingsskjema.