Lytt til forbundets nye podkast!

SL-podden «fra grasrota til Youngstorget» er navnet på podkasten, gitt ut av Skolenes landsforbund. Du finner de første episodene her!

16. november 2021

Hva er egentlig frontfagsmodellen, og hva har den å si for lønnsdannelsen til lærere? Det er temaet i en av podkastene. Fra venstre: Jon Oddvar Holthe (nestleder i SL), Kjetil Staalesen (spesialrådgiver i LO), Arvid Ellingsen (spesialrådgiver i LO) og Asgeir Kabuba Kjeldstad (prosjektsekretær og programleder/SL). (Foto: SL)

Podkasten tar opp aktuelle temaer relatert til utdannings- og oppvekstsektoren, og ble lansert i forkant av landsmøtet 10.- 12. november. Den er «hjertebarnet» til prosjektsekretær Asgeir Kabuba Kjeldstad.

– Forbundet har i lang tid vurdert å få i gang en podkast, men pandemien satte en stopper for det. Nå har vi investert i utstyr, og har produsert de tre første episodene. Tilbakemeldingene så langt har utelukkende vært positive, sier Kabuba Kjeldstad som selv er programleder.

Han understreker at medlemmene, altså grasrota, enkelt skal kunne identifisere seg med temaene som tas opp i podkastene.

– Det er jo hovedsakelig derfor vi har rullet ut en podkast, for at grasrota kan oppdatere seg på aktuelle problemstillinger. Ja, kall det gjerne tilbud om skolering mens du går tur med hunden, er på løpetur eller liger i sofaen og slapper av. Lytt til SL-podden, så holder du deg samtidig oppdatert på det som opptar forbundet sentralt. Det er tanken bak satsingen, forklarer Asgeir Kabuba Kjeldstad.

– Det skal også være grasrotas podkast, ved at vi skal ha med medlemmer og temaer som medlemmene er opptatt av, presiserer han.

En gang i måneden inviterer Skolenes landsforbund interessante og aktuelle gjester for å snakke om temaer knyttet opp til utdanning og opplæring.

Tema du ønsker vi skal ta opp? Kontakt prosjektsekretær Asgeir Kabuba Kjeldstad, akk@skolenes.no.

Du kan blant annet abonnere og lytte til podkasten på Spotify og Buzzsprout

De første episodene (lenker til Spotify):

Del gjerne episodene med noen du tror vil like SL-podden!

I den aller første episoden til SL-podden, blir du bedre kjent med forbundsleder Mette Johnsen Walker. I en samtale med tidligere leder, Anne Finborud, kan du også høre litt om hva som skiller Skolenes landsforbund fra andre fagforeninger som organiserer ansatte undervisnings- og opplæringssektoren. (Selfie: Programleder Asgeir Kabuba Kjeldstad)