Hun er ny nestleder i SL

Gunnvor Sen ser fram til å være med og lede Skolenes landsforbund (SL). Kommunikasjonsavdelingen   Det var et enstemmig landsstyremøte som valgte Gunnvor Sen…

24. september 2015

Gunnvor Sen, ny 2. nestleder i Skolenes landsforbund (SL).

Gunnvor Sen ser fram til å være med og lede Skolenes landsforbund (SL).

Kommunikasjonsavdelingen

Det var et enstemmig landsstyremøte som valgte Gunnvor Sen til 2. nestleder i SL. Valget av Sen høstet stor applaus på Sørmarka torsdag ettermiddag.

– Jeg takker for tilliten og ser fram til å være med og lede SL fram til landsmøtet om to år, med forhåpentligvis ny medlemsrekord. Det skjer mye i skolesektoren og det er mange spennende oppgaver å ta fatt på, sier Gunnvor Sen som har vært medlem av SL siden 1984.

Gunnvor Sen har siden 2005 vært forbundssekretær. Hun tar over nestledervervet etter Bjørn Henriksen som selv valgte å fratre som 2. nestleder fra 1. august i år.

Gunnvor Sen startet sin lærerkarriere på Marikollen skole i Bergen i 1980. Hun har undervist i fagene engelsk, fransk og samfunnskunnskap.

Hun har også følgende eksamener fra universitetet, tatt etter hun begynte å jobbe i skolen: Organisasjon og ledelse, arbeidsrett og forvaltningskunnskap. Totalt 390 studiepoeng.

Gunnvor Sen utgjør nå forbundsledelsen i SL sammen med 1. nestleder Terje Moen og leder Anne Finborud.

Chris Gøran Holstad blir ny forbundssekretær i SL. (Foto: Privat)

Chris Gøran Holstad ble enstemmig valgt til ny forbundssekretær etter Gunnvor Sen. Han overtar vervet så raskt det praktisk lar seg gjøre.

– Jeg vil gratulere både Sen og Holstad med de nye vervene sine. Valgkomiteen har funnet fram til to personer som vil være med å løfte SL, sier forbundsleder Anne Finborud.

Fakta: Gunnvor Sen

• Hovedtillitsvalgt i Bergen kommune: 1997-2005
  • Fylkesleder i SL Hordaland: 1999-2005
  • SLs landsstyre og SLs forbundsstyre: 2001-2005
  • Valgt til forbundssekretær på landsmøtet i Kongsberg i 2005. Gjenvalgt i Bodø 2009 og i Haugesund 2013.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]