– Godbit for spesialpedagoger

4. april 2016

Underviser du elever som trenger litt ekstra? Legg i så fall turen innom Island, der et større fagseminar om spesialpedagogikk og tilpasset opplæring arrangeres i september.

Arnt Karlsen representerer Skolenes landsforbund (SL) i styret i Nordisk Forbund for Spesialundervisning (NFSP), som arrangerer et stort nordisk fagseminar hvert tredje år.

Neste seminar finner sted på Island, i Reykjavik, 9.- og 10. september 2016.

Tema for seminaret på Island er «fra hinder til ferdighet», og Arnt Karlsen ønsker at seminaret gjøres kjent for SLs medlemmer.

– Dette blir en godbit for spesialpedagoger og lærere som underviser elever som trenger litt ekstra. Denne gangen har vi valgt å hente inn kapasiteter fra USA i tillegg til forelesere fra nordiske land. Dette er en enestående arena for å knytte kontakt med fagpersonell på området, sier han.

Arnt Karlsen representerer Skolenes landsforbund (SL) i styret i NFSP. (Foto: SL)

Karlsen oppfordrer allerede nå interesserte til å ta kontakt med sin arbeidsgiver, for å legge inn føringer og å avklare for mulig deltakelse på seminaret.

– Det er ikke gratis å delta, og den økonomiske fordelingen må avklares før påmelding. Dette bør gjøres i god tid før sommerferien. Kanskje vil noen av deltakerne dekke litt av egen lomme, for å forlenge oppholdet på Island med noen dager. Mulighetene er mange. I programmet er det lagt opp til en guidet tur på 6 timer, «The Golden Circle», i forbindelse med avslutning av seminaret. Ellers er Reykjavik en hyggelig by å vandre rundt i; «En metropol i miniatyr».

Seminaret på Island i september er den 30. spesialpedagogiske konferansen, arrangert av NFSP. Årets forelesninger vil ha fokus på hvordan man kan hjelpe elever til å utvikle seg, uansett hvilke stadium de befinner seg på.

NFSPs oppgave er å fremme samarbeidet mellom medlemsforbundene i spesialpedagogiske spørsmål, og å følge med i feltet i Norden og internasjonalt.

NFSP er et samarbeidsorgan, der en rekke organisasjoner og forbund i Norden er med. Også Utdanningsforbunden er representert.

Påmeldingsfrist: 15. august 2016

Relevante lenker:
Programmet ser du her
Her melder du deg på
Info om NFSP finner du her
Følg NFSP på Facebook

Underviser du elever som trenger litt ekstra? Legg i så fall turen innom Island og Reykjavik, der et større fagseminar om spesialpedagogikk og tilpasset opplæring arrangeres i september. (Foto: Pixabay)

Pixabay-bildene er frigjort under denne lisensen