God sommer, kjære Skole-Norge!

Skolenes landsforbund håper hele Skole-Norge får en flott sommer, med finvær og full avkobling.

24. juni 2024

Forbundsleder Mette Johnsen Walker ønsker alle en riktig god sommer! (Foto: Skolenes landsforbund)

– Ansatte i barnehager og skoler står på for barn og unge hver eneste dag. Mange lærere yter også «ekstra service» både på kveldstid og i helger. Dere har alle lagt ned en fantastisk innsats, noe det står stor respekt av, sier forbundsleder Mette Johnsen Walker.

– Ja, nå er sommeren her! Enten du jobber i barnehage eller skole, eller er student, så er ferien ikke langt unna. Alle fortjener virkelig en pust i bakken, fortsetter hun.

Forbundslederen har en klar oppfordring til alle ansatte i Skole-Norge: Bruk ferien til å lade batteriene!

– Da begynner du høsten med fornyet energi, og ekstra motivasjon til å gjøre det ansatte i undervisnings- og opplæringssektoren elsker å gjøre på jobben, nemlig å møte de flotte ungene i barnehagen og de supre elevene i skolen. Ja, så må vi ikke glemme viktigheten av det å utvikle gode team, treffe gode kolleger, drive med fag, løse utfordringer og masse annet.

– Men først! Nyt ferien, gode kamerater! Enten den er best alene eller med mange rundt deg. Legg beina høyt, finn en god bok. Gjør akkurat det du har lyst til! Og nyt disse nydelige sommerkveldene vi har i landet. God sommer!

PS! Forbundskontoret er stengt i uke 31 (mandag 29. juli – fredag 2. august). Send en epost til skolenes@skolenes.no i denne perioden. Haster det, finner du kontaktinfo på hjemmesiden.