Elever serverte SL-ere i Vestfold

Om lag 30 medlemmer i SL Vestfold deltok på juletreffet i Holmestrand. Elever ved kokk- og servitørlinja hadde mye av regien.   SL Vestfold…

4. desember 2015

Monica Kjønnø, hovedtillitsvalgt i Vestfold fylkeskommune, ga elevene ved kokk- og servitørlinja hver sin rose som takk for utmerket servering.

SL Vestfold har tradisjon for å samle medlemmene før jul. Og som vanlig, innledes juletreffene med en «kulturell» begivenhet. Denne gang var det omvisning på Aluminiummuseet i Holmestrand som sto på agendaen.

Videreforedling av aluminium har en lang historie i byen, og mange SL-ere dro nok kjennskap på mange av museumsgjenstandene, for eksempel kaffekjelen «kaffelars» – som fortsatt er å finne i mange norske hjem.

Etter omvisningen på museet torsdag ettermiddag, ble resten av juletreffet avviklet på Holmestrand videregående skole, hvor SL har flere medlemmer. Skolen har tilbud innen restaurant og matfag, og elevene på kokk- og servitørlinja tilberedte og serverte tradisjonell julemiddag – til stor glede for SLs medlemmer.

SL-nestleder Terje Moen var også til stede, og tok opp dagsaktuelle temaer som forbundskontoret jobber med. Også SLs medie- og kommunikasjonsstrategi ble presentert i forbindelse med juletreffet.

Elevene på kokk- og servitørlinja ved Holmestrand videregående skole tilberedte og serverte SLs medlemmer i Vestfold tradisjonell julemiddag. Som takk fikk de «hederlig omtale» og hver sin rose.

Omvisning på Aluminiummuseet i Holmestrand stå på agendaen i forbindelse med SL Vestfold sitt juletreff. Kjenner du igjen kjelen som guiden holder i hånda si?

Lydhøre SL-ere i Vestfold på Holmestrand museum. "Raketten" som henger i taket er en F-16-drivstofftank som ble bygd på oppdrag for Forsvaret.
Lydhøre SL-ere i Vestfold på Holmestrand museum. «Raketten» som henger i taket er en F-16-drivstofftank som ble bygd på oppdrag for Forsvaret.
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]