Bli med på viktig konferanse

LOs konferanse om forebyggende barne- og ungdomsarbeid er like rundt hjørnet. Meld deg på, du også!   Kommunikasjonsavdelingen     For LO er det…

9. oktober 2015

LO inviterer til konferanse om forebyggende barne- og ungdomsarbeid. (Foto: Pixabay)

Kommunikasjonsavdelingen

For LO er det viktig at barn- og ungdom har gode og trygge oppvekstsvilkår. Med en god oppvekst legges mye av grunnlaget for et godt og velfungerende liv. Å forebygge at unge mennesker utvikler problemer, er både menneskelig og samfunnsøkonomisk lønnsomt, skriver LO i invitasjonen til konferansen.

LO ønsker å bidra til å løfte dette arbeidet ved å inviterer til konferanse om forebyggende barne- og ungdomsarbeid, i Oslo Kongressenter 9. november.

Med konferansen ønsker LO å sette søkelyset på bekjempelse av sosial ulikhet – gjennom tverrfaglig forebyggende barne- og ungdomsarbeid. Målet er å dele kunnskap og erfaringer, men også å legge til rette for en arena der fagpersoner og andre interesserte treffes for å dele med hverandre.

Nestleder i SL, Terje Moen.

LO har hentet inn noen av landets fremste på sine fagfelt, og lover ulike foredrag, med forskjellige innfallsvinkler til integrering – alle viser behovet for tverrfaglig og flerfaglig innsats.

Ledelsen i Skolenes landsforbund vil være godt representert på konferansen. I tillegg til å være til stede i salen, skal nestleder Terje Moen kommentere Øystein Djupedals innlegg om «virkemidler for et psykososialt skolemiljø».

Konferansen er gratis og åpen for alle; medlemmer og tillitsvalgte i LOs forbund, interesseorganisasjoner, politiske partier og andre interesserte. Medlemmer blir prioritert.

LO gjør oppmerksom på at det er begrenset antall plasser, og bindende påmelding.

Påmelding: lotte.ostrem@lo.no innen 20. oktober

LO ønsker å sette søkelyset på bekjempelse av sosial ulikhet – gjennom tverrfaglig forebyggende barne- og ungdomsarbeid.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]