Anne Finborud gjenvalgt som SL-leder

Anne Finborud er av et enstemmig landsmøte i Skolenes landsforbund (SL) gjenvalgt som forbundsleder for fire nye år.

5. april 2017

Anne Finborud er av landsmøtet i Skolenes landsforbund gjenvalgt til forbundsleder. (Foto: SL)

– Takk for tilliten landsmøtet har gitt meg. Jeg føler at jeg har noe å gi organisasjonen fortsatt. Vi er et godt team som kan løfte SL i en ny landsmøteperiode. Vi skal finne en måte å dra fylkeslagene mer aktivt med. Fylkeslagene sitter nærmere medlemmene, og har en kompetanse som bør være garantisten for arbeidet vårt, sier Anne Finborud.

– SL har aktive medlemmer som setter dagsorden og er toneangivende og dominerende i sektoren. Vi former det norske samfunnet sammen med LO. SL bidrar til at LO skal vokse seg større i offentlig sektor, fortsetter Finborud.

Terje Moen er gjenvalgt som 1. nestleder. Forbundssekretær Chris Gøran Holstad er valgt til 2. nestleder, etter Gunnvor Sen som går av med pensjon.

Landsmøtet sa ja til å redusere antall forbundssekretærer fra fire til tre, for å frigjøre midler. Mette Johnsen Walker (Hordaland), Bodil Gullseth (Nord-Trøndelag) og Geir Granås (Buskerud) er av landsmøtet valgt til forbundssekretærer.

Thomas Reikvam (Hordaland), Ninni Jensen (Nordland), Ellen Møller (Oslo), Stig Ole Pedersen (Finnmark), Elisabeth Ljosåk (Telemark) og Paul Gep (Buskerud) er valgt til å utgjøre forbundsstyret.

Skolenes landsforbund er samlet til landsmøte på Hell i Nord-Trøndelag. Valgene onsdag gjelder for perioden 2017-2021.

FriFagbevegelse.no:

Anne Finborud gjenvalg som SL-leder

Terje Moen er av et enstemmig landsmøte i Skolenes landsforbund gjenvalgt som 1. nestleder. (Foto: SL)
Forbundssekretær Chris Gøran Holstad er valgt til 2. nestleder i Skolenes landsforbund. (Foto: SL)
Mette Johnsen Walker er valgt til forbundssekretær i Skolenes landsforbund. (Foto: SL)
Bodil Gullseth er valgt til forbundssekretær i Skolenes landsforbund. (Foto: SL)
Geir Granås fortsetter som forbundssekretær i Skolenes landsforbund. (Foto: SL)