Anne Finborud er hovedtaler i Hønefoss

Hønefoss og Oslo får besøk av Skolenes landsforbund 1. mai. Forbundsleder Anne Finborud er hovedtaler i Hønefoss.

30. april 2019

Forbundsleder Anne Finborud og nestleder Terje Moen. (Foto: SL)

Årets 1. mai-slagord er «Sterkere fellesskap».

Skolenes landsforbund oppfordrer sine medlemmer og tillitsvalgte til å slutte opp om lokale 1. mai-arrangement. 1. mai er arbeiderbevegelsens internasjonale kamp- og demonstrasjonsdag.

Tillitsvalgte i LO og arbeiderbevegelsens partier holder innledninger over hele landet.

SL-ere i aksjon

Forbundsleder Anne Finborud er hovedtaler i Hønefoss. Talen holdes på torget, etter ungdomsappell fra AUF og internasjonal appell signert Palestinaforeningen. Arrangementet begynner med 1. maitog klokken 15.30, og talene holdes umiddelbart etter ankomst på torget.

Nestleder Terje Moen oppholder seg i Oslo 1. mai. Han holder innlegg for fylkeslaget i Oslo, under deres tradisjonelle 1. mai-arrangement i Folkets Hus (Spiseriet Møller) etter demonstrasjonstoget. Arrangementet begynner kl. 13.30, og Moen innleder rundt klokken 14.