Kommunalkonferansen nærmer seg med stormskritt – meld deg på!

Toppfolk fra politikk og forskning kommer til årets Kommunalkonferanse på Gardermoen. Kommer du? PS! Anne Finborud skal innlede til seminar om utfordringer i fellesskolen….

18. august 2016

Ap-nestleder Trond Giske gjester Kommunalkonferansn, og skal snakke om "En skole der alle lykkes." (Foto: SL)

PS! Anne Finborud skal innlede til seminar om utfordringer i fellesskolen.

Tillitsvalgte, medlemmer og ansatte i forbundene i LO Kommune inviteres til kommunalkonferanse med debatt, politikk, erfarings- og kunnskapsutveksling, nyheter og kultur.

Jan Egeland, Inga Marte Thorkildsen og Trond Giske er blant de som kommer – kommer du?

Påmeldingsfristen er om litt over en uke – mandag 29. august 2016. Meld deg på i dag på http://kommunal.no/. Her finner du også program og praktisk informasjon om konferansen.

Kommunalkonferansen 2016 arrangeres 12.- og 13. september på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.

Årets konferanse drar de lange linjene og tar opp de store utfordringene. For det er i kommunene Norge skapes. Det er der innbyggerne bor, lever og bruker offentlige tilbud. Endringer og innovasjon må skje i kommunene – derfor har årets konferanse en skyhøy ambisjon: «Vi skaper framtidas Norge», skriver Mette Nord, styreleder i LO Kommune, i invitasjonen.

– Toppfolk fra politikk og forskning kommer for å dra oss gjennom de store spørsmålene: Hvordan lykkes med integrering, hvordan skal vi lage en bra skole for alle og hvordan skal vi gjennomføre kommunereformens vedtatte sammenslåinger. Hva er utfordringene?

– Ikke minst skal vi snakke om hvem som skal drive offentlige tjenester. Blir det god kvalitet på tjenestene gjennom løsarbeidersamfunnet og hva gjør det med arbeidslivet? Etter årtier med privatisering er trenden snudd; nå tar kommunene tilbake ansvaret for å drive egne tjenester. Vi får svaret på hvorfor og hvordan, lover Mette Nord.

Finnes fellesskolen?

SL-leder Anne Finborud sier at innføringen av de nye kompetansekravene gir lærerne et dårligere omdømme i samfunnet.
SL-leder Anne Finborud.

Mandag 12. september klokken 14.15 innleder forbundsleder Anne Finborud til seminaret «Finnes fellesskolen?»:

Frafallet i videregående har et klart klasseaspekt. Ungdommer fra familier med lav inntekt og lav sosial status dropper i mye større grad ut enn de fra familier med høye inntekter. Dermed kan man kanskje spørre: Finnes fellesskolen?

Konferansen er gratis, men deltakerne må selv betale reise og overnatting.

For program og elektronisk påmelding: http://kommunal.no/

Påmeldingsfrist: 29. august 2016.

Konferansen arrangeres her: Clarion Hotel & Congress Oslo Airport, Hans Gaarders vei 15, Gardermoen

(Hotellet ligger 6 minutters kjøring fra Oslo Lufthavn Gardermoen)

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]