Ap gjør skolepolitikk til hovedsak i lokalvalget

Ap lover å reversere skoleprivatiseringen regjeringen forsøker å innføre. Partileder Jonas Gahr Støre gjør påtroppende nestleder Trond Giske til Aps «skolegeneral», og tror skole-…

17. april 2015

Ap-leder Jonas Gahr Støre har tro på at Ap kan vinne lokalvalget ved å sette fokus på skolepolitikk. (Foto: Johannes Dalen Giske/Arbeiderpartiet)

Ap lover å reversere skoleprivatiseringen regjeringen forsøker å innføre.

Partileder Jonas Gahr Støre gjør påtroppende nestleder Trond Giske til Aps «skolegeneral», og tror skole- og utdanning skal vinne Ap makt i høstens kommunevalg.

– Jeg tror skolepolitikken vår får en ny kraft og profil ved at Trond blir nestleder. Han er vår utdanningspolitiske talsperson i Stortinget og skal fronte dette temaet. Vi mener skole- og utdanning blir den viktigste enkeltsaken i kommunevalget, sier Støre til VG.

• Ap vil blant annet innføre en lese-, skrive- og regnegaranti ved utgangen av 2. klasse: Les hele saken i VG