Ruller 30 mil for trafikklærernes rettigheter

Når nestleder Jon Oddvar Holthe setter seg på motorsykkelen 2. april, med kurs mot Kristiansand, er målet å treffe trafikklærere som er nysgjerrige på å organisere seg. Sjekk hvor du kan treffe Holthe!

23. mars 2024

Nestleder Jon Oddvar Holthe. (Foto: Skolenes
Skolenes landsforbund er en tydelig fagforening som jobber for å sikre landets trafikklærere bedre arbeidsvilkår, sier nestleder Jon Oddvar Holthe. Du kan møte ham på veien, mellom Sarpsborg og Kristiansand. (Foto: Skolenes landsforbund)

Turen starter i Sarpsborg 2. april og ender opp i Kristiansand 4. april. Se turnéliste nederst i saken.

Målet med roadtripen er å engasjere medlemmer og mulige medlemmer, samt å sette søkelys på viktige saker som trafikklæreres rettigheter og tariffavtaler.

Etter signeringen av den første tariffavtalen med Byåsen Trafikkskole, under Trondheimskonferansen i januar i år, har Skolenes landsforbund opplevd en markant økning i medlemsantallet blant trafikklærere, ifølge nestleder Jon Oddvar Holthe.

– Det vitner om at mange er nysgjerrige på det å organisere seg, og det er disse trafikklærerne jeg ønsker å snakke med på turen sørover. Det er selvfølgelig hyggelig om også nåværende medlemmer stikker innom for en hyggelig fagforeningsprat.

Send en e-post til akk@skolenes.no dersom du ønsker å møte Jon Oddvar Holthe

Han har jobbet med organisering av trafikklærere i Skolenes landsforbund i en årrekke, og uttrykker optimisme og engasjement for videreutviklingen av tariffavtaler innen sektoren.

– Vi har ikke bare sett en økning i antall medlemmer, men også flere bedrifter som ønsker å inngå tariffavtaler. Det er spennende å se den positive utviklingen, og vi er klare til å fortsette arbeidet for å styrke trafikklæreres rettigheter og arbeidsvilkår, sier Holthe.

(Artikkelen fortsetter under kartet)

Den kommende motorsykkelturen sørover mot Kristiansand blir en mulighet for Holthe til å møte medlemmer og mulige medlemmer ansikt til ansikt. Samtidig vil han benytte anledningen til å diskutere forslag til ny forskrift om etterutdanning og regodkjenning av trafikklærere og behovet for tariffavtaler i bransjen.

– Jeg oppfordrer trafikklærere over hele landet til å fagorganisere seg for å bli en del av et viktig fellesskap. I andre enden venter bedre vilkår og anerkjennelse for yrket. Vi oppnår mer sammen enn om noen står alene, sier han.

FAKTA: Roadtrip i regi av Skolenes landsforbund

Send en e-post til akk@skolenes.no dersom du ønsker å møte Jon Oddvar Holthe