Trafikklærer? Bli medlem i Skolenes landsforbund

Alle trafikklærere som melder seg inn i Skolenes landsforbund i løpet av mars 2024 vil motta et gavekort på 500 kroner.

29. februar 2024

Skolenes landsforbund er en tydelig fagforening som jobber for å sikre landets trafikklærere bedre arbeidsvilkår. (Foto: Getty Images/Illustrasjon)

Alle som verver en trafikklærer, vil også motta et gavekort på 500 kroner per medlem som blir vervet i mars.

Det er kun yrkesaktive som teller i denne vervekampanjen. Studenter kan likevel verve yrkesaktive trafikklærere, og få vervepremie.

Gavekort vil bli sendt i etterkant av at nyinnmeldt har betalt første kontingent. Gavekortene er fra Gogift og kan innløses i gavekort fra Zalando, Ikea, Jula, Platekompaniet, XXL og DFDS for å nevne noen. Alle muligheter kan sees her.

PS! Skolenes landsforbund inviterer til digitalt medlemsmøte for trafikklærere mandag 4. mars, klokken 11.00 og 18.00. Se info nederst i saken.

Første tariffavtale i Norge

Skolenes landsforbund er en tydelig fagforening som jobber for å sikre landets trafikklærere bedre arbeidsvilkår. Vi signerte nylig landets første tariffavtale for trafikklærere. I den forbindelse, arrangerte vi en vervekampanje i februar – som nå forlenges ut mars.

– Det er gledelig å registrere at trafikklærere nå melder seg inn i Skolenes landsforbund. De ønsker ikke å stå alene, og ser tryggheten ved å ha en fagforening i ryggen. Oppstår det problemer med arbeidsgiver, er det lurt å være organisert, sier forbundssekretær Asgeir Kabuba Kjeldstad.

Ønsker å få tilsendt løpesedler du kan ta dele ut til kolleger? Her finner du brosjyrer som kan skrives ut, og informasjon om hvordan vi kan sende brosjyrer til deg.

Landsdekkende tariffavtale

Trafikkskolene har ingen arbeidsgiverorganisasjon, men de fleste er medlemmer i interesseorganisasjonene Norges Trafikkskoleforbund og Trafikkforum. Skolenes landsforbund mener kampen for en landsdekkende tariffavtale er en viktig kamp for lønns- og arbeidsvilkårene i trafikkskolebransjen.

Skolenes landsforbund arbeider for:

• oppretting av tariffavtaler
  • å få til en landsdekkende tariffavtale som interesseorganisasjonene stiller seg bak
Fra SLs prinsipp- og handlingsprogram

Medlemsmøte for trafikklærere

Mandag 4. mars klokken 11.00 og 18.00 (samme lenke til begge møtene)

Bli med fra datamaskinen, mobilappen eller romenheten

Klikk her for å bli med i møtet

Møte-ID: 391 626 336 625
Passord: mEG2ey