Gratulerer med dagen, kamerater!

1. mai er en viktig dag. Den er ikke noe mindre viktig i år, selv om vi må feire digitalt, sier nestleder Terje Moen i en appell i forbindelse med arbeidernes dag. Se hele appellen her!

1. mai 2021

Nestleder Terje Moen på Youngstorget 1. mai 2018, sammen med Skolenes landsforbund Oslo Fylkeslag. (Foto: SL)

– Vi får krysse fingrene for at vi får feiret 1. mai neste år på vanlig måte, ved å gå under fanene våre, ved å gå i tog og ved å møte våre kamerater.

– Frykten for det ukjente har de fleste fått smake på, enten det er frykten for smitte eller frykten for inntekten. At man har nok å leve av til neste måned, sier Terje Moen i 1. mai-appellen.

Han belyser også temaer som økte sosiale forskjeller, angrepet på arbeiderbevegelsen 22. juli samt betydningen av likeverd og solidaritet.

Her ser du 1. mai-appellen til Terje Moen (skru på undertekst i innstillinger):

I år feires 1. mai digitalt. LO setter sammen en sending fullstappet av godbiter for å feire arbeidernes dag. Og du kan lage din egen miniparole!

Følg sendingen på LOs sider eller på Facebook.

Relevante lenker
SL: Delta i årets 1. mai-feiring – lag miniparole