Velger ny forbundsledelse digitalt

Første del av landsmøtet, med blant annet valg på ny ledelse, skal avvikles digitalt 14. april. Det har landsstyret bestemt.

11. februar 2021

Forbundsleder Anne Finborud og første nestleder Terje Moen i Skolenes landsforbund går begge av 31. juli 2021. (Foto: SL)

Det planlagte landsmøtet til Skolenes landsforbund 13. – 16. april, med fysisk samling på et hotell i Sarpsborg, er avlyst. I stedet har landsstyret vedtatt å dele opp landsmøtet, skriver FriFagbevegelse.

Første del av landsmøtet, med konstituering og valg på blant annet ny ledelse, nytt forbundsstyre og nytt landsstyre, skal avvikles digitalt 14. april. Forbundets økonomi og vedtekter vil også behandles denne dagen.

Det gis rom for fylkenes delegater å gjennomføre landsmøtedagen 14. april fylkesvis på forbundets regning – så langt dette er lokalt forsvarlig av hensyn til smittevern.

Landsmøtets del 2 vil foregå i Sarpsborg fra 10.- til 12. november 2021. Endringer kan forekomme som følge av pandemien. Sakspapirer til dette møtet vil bli sendt ut etter at landsmøtets del 1 er avviklet.

Relevante lenker
SL: Terje Moen tar ikke gjenvalg