God SL-stemning på SV sitt landsmøte

Skolenes landsforbund har flere medlemmer som var med på å prege SV sitt landsmøte. – SV har fått vind i seilene, og det kunne merkes i landsmøtesalen, sier forbundssekretær Jon Oddvar Holthe.

30. mars 2019

En flott «bukett» av SL-medlemmer samlet på SV sitt landsmøte, sammen med partileder Audun Lysbakken og Torgeir Knag Fylkesnes. Fra venstre: Monika Kvilhaugsvik, Astrid Kjelsnes, Christian Elgaaen, Odd Magne Hansen, Jon Oddvar Holthe, Kjellbjørg Lunde og Ranveig Kjelsnes. (Foto: SV)

SVs 23. ordinære landsmøte blir avholdt 29.- 31. mars 2019, på Clarion Hotel Oslo Airport på Gardermoen.

Holthe representerte Skolenes landsforbund som gjest. Han forteller om god stemning på Gardermoen, også blant medlemmene av Skolenes landsforbund.

– Partileder Audun Lysbakken åpnet landsmøtet med en forrykende tale fredag, som var svært engasjerende, inspirerende og motiverende. Det interessante, er at SV og Skolenes landsforbund er enige om mye i skolepolitikken som i sum vil styrke fellesskolen, og da er det jo ekstra hyggelig at flere av våre medlemmer var delegater og gjester. Vi blir hørt og lyttet til, sier Jon Oddvar Holthe.

– Det er ingen tvil om at skolepolitikken til Skolenes landsforbund blir hørt innad i SV, sier Astrid Kjelsnes, nestleder i Sør-Trøndelag SV og landsstyrerepresentant. Fra talestolen snakket Astrid varmt om fagbevegelsen og dens betydning i samfunnet. Astrid er hovedtillitsvalgt for Skolenes landsforbund i Trondheim kommune.

Monika Kvilhaugsvik, fylkesleder i Skolenes landsforbund Rogaland, var også delegat til landsmøtet. Hun er spesielt opptatt av rettferdighet og skolepolitikk.

Rafael Cobo Garrido er SVs ordførerkandidat i Askøy kommune og han er tillitsvalgt for Skolenes landsforbund på Sandgotna skole i Bergen.

Tidligere stortingsrepresentant Kjellbjørg Lunde er pensjonist og medlem av Skolenes landsforbund. Hun følger fortsatt med på hva SV foretar seg.

Christian Elgaaen er ordførerkandidat på Røros. Han er ansatt ved Røros videregående skole, og leder av SL Forening Røros.

– Det å delta på landsmøtet er inspirerende når vi nå skal i gang med den lange valgkampen, sier Elgaaen.