16-åring har tilstått falske trusler mot skole

Greveskogen videregående skole i Tønsberg ble stengt på grunn av trusler framsatt på sosiale medier. En 16-åring har nå innrømmet at han sto bak trusselen….

18. november 2015

Greveskogen videregående skole på Eik i Tønsberg. (Foto: Wolfmann, Wikipedia)

Greveskogen videregående skole i Tønsberg ble stengt på grunn av trusler framsatt på sosiale medier. En 16-åring har nå innrømmet at han sto bak trusselen.

16-åringen som tidligere onsdag ble pågrepet, har gitt en uforbeholden tilståelse. Gutten forteller til politiet at truslene ikke var ment alvorlig, melder Vestfold politidistrikt klokka 12.42 onsdag, ifølge Tønsbergs Blad.

Politiet skriver at de vil understreke alvoret i å fremsette trusler eller trakassering via sosiale medier, og er fornøyde med at det sosiale nettstedet Jodel selv aktivt har gått ut med at de ikke aksepterer trusler eller annet upassende innhold fremsatt via sin applikasjon.

Onsdag formiddag kom det også melding om at Porsgrunn videregående skole er evakuert (ekstern lenke til Telemarksavisa) på grunn av en våpentrussel som også er formidlet via nettsamfunnet Jodel.

Bildet til saken er frigjort under denne lisensen