Kommunalkonferansen 2019 gir både faglig ballast og konkrete verktøy for å lykkes i valgkampen. Vi spanderer reise og opphold for inntil 20 ordinære medlemmer!

Tillitsvalgte, medlemmer og ansatte i forbundene i LO Kommune inviteres til et spennende verksted med politikk, debatt, erfarings- og kunnskapsutveksling, kunst og kultur. Hovedtemaene for årets konferanse er naturligvis relatert til kommune- og fylkestingsvalget i september samt tillitsvalgtåret.

Skolenes landsforbund spanderer reise og opphold for inntil 20 ordinære medlemmer. NB! Kontakt nestleder Chris Gøran Holstad, cgh@skolenes.no, før du melder deg på. Han må gi klarsignal.

Kommunalkonferansen 2019 arrangeres onsdag 12.- og torsdag 13. juni på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.

Påmeldingsfrist: Fredag 24. mai 2019.

Konferansen har egen hjemmeside, hvor du melder deg på og finner program og praktisk informasjon.

Onsdag 12. juni klokken 14.00 skal forbundsleder Anne Finborud i ilden, under seminaret «Systemkritikk og ytringsfrihet». Finborud skal åpne seminaret med en innledning på ti minutter, og sitter senere i et panel som skal debattere temaet og svare på spørsmål fra salen.

Rødgrenn seier?

«Vi står foran en avgjørende periode før kommunestyre- og fylkestingsvalget i september. Skal vi sikre rødgrønn seier i flest mulig kommuner, må vi starte arbeidet nå. Kommunal ´19 gir derfor både faglig ballast og konkrete verktøy for å lykkes i valgkampen. Vi gransker høyresidas og vår egen retorikk, hva som står på spill og hvor lite som kan avgjøre et kommunevalg», skriver Mette Nord, styreleder i LO Kommune, i invitasjonen.

«LO har utpekt 2019 som Tillitsvalgtåret. I en tid der mange tillitsvalgte opplever økende press i rollen, ønsker vi å hedre hverdagsheltene som hver dag står på for sine medlemmer og for et rettferdig og velfungerende arbeidsliv», fortsetter hun.

Partilederne på rødgrønn side kommer til Kommunal `19. Det samme gjør LO-leder Hans-Christian Gabrielsen, politisk journalist Aslak Borgersrud, filmskaper Margreth Olin, Lars Bremnes og Maria Haukaas Mittet med band og mange andre spennende politikere, samfunnsdebattanter og artister.

FAKTA: Kommunalkonferansen

• Program og elektronisk påmelding: www.kommunal.no
  • Påmeldingsfrist: Fredag 24. mai 2019
  • Faktura sendes ut ved registrert påmelding. Betalingsfrist er 14 dager.
  • Konferansen arrangeres av LO Kommune (Fagforbundet, FO, EL og IT Forbundet, Creo og SL)
  • Konferansen arrangeres her: Clarion Hotel & Congress Oslo Airport, Hans Gaarders vei 15, Gardermoen

(Hotellet ligger 6 minutters kjøring fra Oslo Lufthavn Gardermoen)

Relevante lenker
SL:
Kommunalkonferansen 2018: – Estetiske fag er «hobbyfag» i Norge
SL: Kommunalkonferansen 2017: – Vi skal vinne kampen om arbeidslivet
SL: Kommunalkonferansen 2016: Anne Finborud utfordrer Ap

Skolenes landsforbund på Facebook!